Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Bacău a primit o serie de reclamații ciudate, unele dintre ele nefiind de competența acestei instituții, informează joi Mediafax.
De exemplu, o femeie din Moineşti a reclamat că angajata unui magazin din oraş ”face ochi dulci” clienților, inclusiv soţului ei.
”O doamnă reclama o angajată de la un magazin de pe lângă domiciliul dânsei, că face ochi dulci bărbaţilor şi soţului ei şi că acesta când ajunge acasă devine violent şi o bate. Acolo nu avem noi competenţă de control. I-am sugerat, i-am recomandat doamnei, în cazul în care este vorba de violenţă, să se adreseze Poliţiei, instituţiilor abilitate. A fost o sesizare în scris”, a declarat, joi, Alin Năstasă, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău.
O altă sesizare ciudată a fost făcută în luna mai, când un băcăuan a reclamat la OPC că a cumpărat 40 de prepeliţe la ofertă, însă, în loc de patru femele şi un mascul, a primit patru masculi şi o femelă.
”Le-a achizionat. Era un fel de ofertă, la cinci prepeliţe primea patru femele şi un mascul. A luat în total 40, pui, iar proporţia era inversă. Probabil omul le cumpărase pentru ouă. A făcut sesizare, noi am demarat cercetarea, operatorul economic şi-a dat seama că a greşit şi a remediat situaţia. S-a dispus înlocuirea prepeliţelor, conform ofertei iniţiale”, a spus Alin Năstasă.
O altă persoană a sesizat, în luna august, faptul că a cumpărat o jucărie pentru copii cu vârsta de peste trei ani, din mall-ul din Bacău, iar când i-a dăruit-o fiicei sale, păpuşa pronunţa cuvinte obscene.
”Un consumator cu domiciliul în Târgu Mureş, venit în Bacău, a cumpărat o jucărie pentru copil de la un magazin de jucării din mall, iar când a ajuns acasă şi-a dat seama că, la un moment dat, jucăria pronunţa cuvinte obscene. S-a făcut control, s-au confirmat cele relatate în plângere, a fost sancţionat operatorul economic şi au fost retrase jucăriile de la comercializare”, a precizat Alin Năstasă.
Un consumator din comuna Poian reclamă un operator economic că monumentul funerar comandat nu este executat după un model din cimitirul reformat acesta având niște dungi negre, potrivit Reporter NTV.
Un alt consumator reclamă faptul că mașina de spălat rufe cumpărată nu spală cantitatea de 6 kg rufe, mai ales dacă sunt rufe colorate
Un consumator din mun. Sf. Gheorghe a reclamat faptul că firma de curierat prin care a primit un pachet nu a vrut să urce până la ușa apartamentului, rugând la interfon proprietarul să coboare. Altul s-a plâns că a cumpărat un produs de la o farmacie, respectiv un supliment alimentar, cartilagiu de rechin care miroase a hoit.
Un consumator care se afla cazat la un hotel din orașul Covasna reclamă faptul că sunt difuzate prea multe canale tv în limba maghiară.
Cu toate acestea, plângerile de mai sus nu se compară cu plângerile consumatorilor din alte țări.
Asociația Agențiilor Britanice de Turism (ABTA) a primit de-a lungul timpului mii de plângeri caraghioase din partea turiștilor care au plecat în vacanță prin intermediul agențiilor de turism. Topul celor mai ridicole reclamații făcute de turiști arată ca o anecdotă memorabilă dintr-un text umoristic.
"De multe ori am nevoie să cumpăr lucruri în timpul siestei. Această practică ar trebui interzisă".
"În vacanță mea în Goa, în India, am fost dezgustat să văd că, în aproape fiecare restaurant, se servea curry. Nu-mi place mâncarea picantă", este o altă plângere frecventă.
Plaja prea... nisipoasă, ba nisipul prea fierbinte, despre care broșura turistică nu menționa nimic, ba că nisipul de pe plajă nu era la fel ca nisipul de pe broșură, sunt alte motive de nemulțumire.
"Pe broșură arata că este alb, dar, în realitate, a fost mai degrabă galben".
La fel de memorabile sunt și următoarele plângeri:
„Nu ne-a spus nimeni că vor fi pești în mare. Copiii au fost speriați".
„Copiii au fost extrem de dezamăgiți când le-am spus că renii nu pot să zboare. Trebuie să menționați acest lucru pe viitor, în broșură".
„Eu și logdnicul meu am cerut să avem paturi separate în cameră când am făcut rezervarea, dar am primit o camera cu un pat king size. Sunteți responsabili pentru așa și vrem să fim despăgubiți pentru faptul că eu am rămas însărcinată. Acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă ne-ați fi oferit camera pe care am solicitat-o".
Revenim în România...
ARAD. Unii arădeni au depus reclamaţii care de care mai ciudate la diferite instituţii publice, în ultima perioadă de timp.
Poliţia Locală Arad este asaltată de astfel de plângeri venite din partea unor clienţi deja cunoscuţi pentru astfel de sesizări ciudate.
Astfel, un arădean a reclamat poliţiştilor faptul că agenţii de pază ai unei societăţi private, care păzesc parcul din zona Pădurice: „pescuiesc când nu sunt văzuţi”. Asta în condiţiile în care lacul respectiv nu are peşti.
O altă sesizare ciudată a venit de la o arădeancă ce locuieşte în zona Banul Mărăcine, în apropiere de fabrica de vagoane. Acesta a solicitat ca muncitorii de aici să lucreze doar în schimbul 1 şi 2. Schimbul de noapte ar trebuie scos, în opinia reclamantei, din pricina gălăgiei pe care muncitorii o fac.
BRASOV. Printre cele mai haioase reclamaţii se numără cele referitoare la anumite stimulente de potenţă, dar şi la jucăriile sexuale.
Una dintre cele mai haioase reclamaţii de la Protecţia Consumatorului a fost a unui braşovean nemulţumit de păpuşa gonflabilă pe care o cumpărase de la un sex shop. Omul s-a plâns că partenera sa de dezumflă chiar dacă are dopul montat. În plus, nemulţumirea domnului a fost şi mai mare atunci când a observat că „domnişoara“ nu seamănă deloc cu poza de pe ambalaj. El s-a mai plâns că nu i s-au dat nici instrucţiuni de folosire şi că nu îi place cum arată noua sa „prietenă“, cea de pe ambalaj fiindu-i mult mai pe plac.
Nemulţumit de pastilele de potenţă
Un pensionat din Târgu Secuiesc şi-a dat un sfert din pensie (300 de lei) pe nişte pastile pentru creşterea potenţei, sperând că va petrece o noapte de neuitat alături de aleasa inimii. Însă, din păcate, organismul nu l-a ascultat. Dezamăgit că pastilele pentru potenţă achiziţionate dintr-un magazin din Târgu Secuiesc nu şi-au făcut efectul, cumpărătorul a reclamat la Protecţia Consumatorului Braşov producătorul medicamentului. Reclamaţia lui a fost analizată, dar pastilele nu aveau nicio problemă.
Papagali ghinionişti
Un braşovean a reclamat că un magazine de animale de companie îi vinde păsări bolnave. Omul a cumpărat doi papagali într-o lună, dar păsările nu au supravieţuit mai mult de două săptămâni. S-a dovedit în final că săracii papagali nu aveau nicio boală, dar că stăpânul le dădea prea mult de mâncare.
Vecinii sunt de vină
Protecţia Consumatorului mai este asaltată şi de reclamaţii de la persoane care se cred urmărite. Unii braşoveni au reclamat că vecinii vor să-i otrăvească, alţii că autorităţile le-au implantat cipuri de urmărire, iar alţii că au telefoanele ascultate şi li s-au montat microfoane în pereţi.
Reclamaţii ciudate şi la 112
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Recordul la telefoane l-a bătut un braşovean care, într-o singură zi, a sunat de 700 de ori la 112.
Cea mai ciudată reclamaţie a fost o unei femei care a sunat de mai multe ori şi a cerut ajutor pe motiv să îi intră şerpi în casă, care fac multe gălăgie şi ea nu se poate odihni. S-a dovedit ulterior că femeia avea problem pishice.
La 112 mai sună şi doamne singure care speră să le răspundă un operator bărbat căruia încep să îi facă diverse complimente şi să-I dea întâlnire. Printre cele mai cunoscute replici sunt acelea că au o urgenţă medical deoarece au inima în flăcări sau că au nevoie de pompieri deoarece sunt fierbinţi.
PLOIESTI. Aproape că nu există săptămână în care autorităţile din Prahova unde se pot face reclamaţii să nu primească şi sesizări mai puţin obişnuite, la limita tragi-comicului. Una dintre ele este a unui prahovean, consumator de alcool, care, ori de câte ori se îmbăta suna la Protecţia Consumatorului pentru a cere protecţie de nevasta care îl bătea
În topul celor mai haioase reclamaţii primate în ultimii ani la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Prahova se numără cea a unui bărbat din Plopeni care, în mod repetat, suna la Protecţia Consumatorului pentru a cere ajutorul. “Consumator” declarat, acesta ajungea frecvent acasă beat, moment în care soţia acestuia îi aplica corecţii fizice. Supărat că nu se putea apăra singur de furia conjugală, acesta a considerat că singurul loc unde i se poate oferi protecţie unui “consumator” este, aşa cum o arată şi numele, Protecţia Consumatorului.
Deşi i s-a explicat în mai multe rânduri că Protecţia Consumatorilor nu are nici o competenţă în domeniul reclamat, bărbatul a continuat să sune de mai multe ori la instituţie, reclamând acelaşi lucru.
În urmă cu ceva vreme, un tânăr de 30 de ani, din Ploieşti, a reclamat la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Prahova că a contactat o boală venerică, după ce a făcut o vizită la un salon de masaj erotic, din zona de nord a oraşului. La două zile după vizita la salon, păţitul a ajuns la medicul de familie, iar acesta l-a trimis de urgenţă la spitalul de boli venerice, unde a aflat că are gonoree.
Moş Crăciunul de la bloc mai mare decât cel din centrul oraşului
Şi Poliţia Locală Ploieşti primeşte frecvent sesizări haioase, altele decât cele care ţin de natura instituţiei.
Astfel, potrivit reprezentanţilor Poliţiei Locale Ploieşti, instituţia a fost sesizată, în perioada sărbătorilor de iarnă, de o femeie care a reclamat că locatarul de la parterul unui bloc îşi montează pe spaţiul verde din grădina blocului instalaţii luminoase şi “un Moş Crăciun mai mare decât cel din centrul oraşului”, care ajunge până la geamul apartamentului de la etajul I. Reclamanta era nemulţumită de disconfortul produs de lumina orbitoare a instalaţiilor şi de figurina care o sperie atunci când priveşte pe geam.
Tot la Poliţia Locală Ploieşti a fost înregistrată o sesizare a unei persoane care reclama faptul că într-un apartament din blocul său se confecţionează sertare din tablă şi ceramică, pe care proprietarii le plimbă prin locuinţă, producând zgomote puternice. Poliţiştii locali au făcut verificări, dar au descoperit că în apartamentul situat la un etaj superior celui în care locuieşte reclamantul este ocupat de o familie cu doi copii, care făceau zgomotele şi gălăgia inerente vârstei. În mod evident, în locuinţă nu se desfăşura nici o activităţi de producţie.
BUZAU. Multe dintre nemulţumirile buzoienilor sesizate autorităţilor smulg zâmbete funcţionarilor care le recepţionează. Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului este instituţia care primeşte cele mai multe plângeri, implicit, şi cele mai multe sesizări bizare.
Printre numeroasele plângeri legitime se strecoară din când în când şi ciudăţenii care au doar darul de a stârni hohote de râs, pentru că fie nu au de-a face cu instituţia, fie sunt de-a dreptul absurde. În această categorie intră şi sesizarea unei buzoience, clientă a unui salon de înfrumuseţare, nemulţumită că i-a sărit oja de pe unghii. O altă buzoiancă a reclamat la Protecţia Consumatorilor faptul că piercingul din buric a fost prost amplasat.
Reclamaţiile trăsnite nu ajung însă numai la Protecţia Consumatorilor. Şi Garda de Mediu s-a trezit cu plângeri trăsnite. De exemplu, un bărbat şi-a „turnat” vecinul că şi-a transformat balconul în coteţ, unde creşte un porc.
REGINA ANGLIEI
O altă sesizare primită de Garda de Mediu este opera unei femei, care a sunat şi s-a recomandat ca fiind chiar Regina Angliei. A reclamat că vecinul de palier şi-a montat centrală de apartament, motiv pentru care îi este pusă în pericol integritatea fizică.
Şi serviciul de urgenţă 112 primeşte reclamaţii ieşite din comun. Ele ajung la poliţie şi, conform legii, determină declanşarea unor anchete.
Politistii din Buzau se confrunta cu tot felul de reclamatii la numarul de urgenta 112, care mai de care mai amuzante. Chiar daca aceste apeluri starnesc rasul, oamenii legii sunt obligati sa le investigheze, ceea ce inseamna munca in zadar si bani cheltuiti.
Astfel, poliţiştii au fost nevoiţi să îşi irosească timpul pentru a cerceta furtul unor ghivece de flori, a unor pantofi tociţi sau a unor animale care ulterior s-au dovedit a fi scăpate din lanţ, în timp ce alte persoane au semnalat că le-a dispărut oala cu ciorbă de pe aragaz. În cazul ultimei reclamaţii, autorul a fost descoperit, însă, cum era de aşteptat, oala a fost recuperată… goală.